torsdag den 16. april 2009

Hvorfor skal det være så dyrt???

I dag var det absolut nødvendigt at få handlet ind, mit køleskab skreg efter at blive fyld op.


Hvorfor i alverden skal det være så dyrt at handle sundt??? Jeg er bare mig selv, det må jo koste en formue med en familie på f.eks. 4 personer. Jeg prøver så vidt muligt at handle stort ind en gang i ugen,  supplere med lidt i løbet af ugen, også kikker jeg meget efter tilbud og sørge for at købe lidt ekstra når der er et godt tilbud på varer som kan holde sig, f.eks. frostvarer. Efter kraftig påvirkning fra min søster, er jeg også begyndt at købe mere miljøvenlige rengøringsartikler m.m. og det gør jo heller ikke husholdningsbudget billigere. 
Efter at jeg har lagt min kost om er mit husholdningsbudget eksploderet, og her hos mig er det jo = mindre til rådighed til garn, kortmaterialer og de ekstra lækre ting.  Jeg overlever det jo nok, men alligevel... Jeg forventede egentlig at det vil gå sådan nogenlunde op, nu jeg spare på sodavand, slik, grillmad ovs. men nej! Hvad gør I, har I nogle godt tips?

I går fik jeg strikket endnu et par strømper færdig, de var en "tak for hjælpen" til min nabo. Det var første gang jeg prøvede Coops strømpegarn, men bestemt ikke sidste gang. Deres meleret garner er super til herrestrømper, når de ikke skal være for farverige. Selv min nevø på 15, der i årevis har frabedt sig hjemmestrik, har bestilt et par magen til. I først omgang snød det mig lige at det er noget tykkere end det jeg plejer at strikke af, men det er jo bare en lille justering af masker og pinde.

Jeg har lige fået en bestilling på et kort til en 70 års fødselsdag, og når det er lavet skulle jeg meget gerne i gang med at strikke på mit "Guld" halstørklæde som jeg købte garn til sidst jeg var på besøg hos Marianne/impaZ.

Hav en forsat god dag 

7 kommentarer:

  1. Du har ret Dorthe, det er ikke billigt at leve sundt.
    Skal vist prøve det strømpegarn engang ;)
    Yt.

    SvarSlet
  2. Ja Dorthe der er bare super dyrt at købe sundt ind. Jeg er også glad for at jeg ikke har børn boende hjemme mere, for grønsager og frugt er godt nok en stor post på budgettet. Hvis man så også skulle købe tøj af det rigtige mærke til et par børn, uha det må være dyrt.

    Også en fortsat god dag til dig.

    SvarSlet
  3. Ja, vel er det dyrt at købe ind, og jeg ved heller ikke, hvad jeg skulle gøre uden gulerødder, dåsetomater, frossen kylling/fisk/grøntsager.
    For mig er det blevet en hverdagsting at spare og strække tingene. Så meget, at jeg faktisk engang overvejede at udgive en sparebog med opskrifter og tips, der er lidt mere nede på jorden end dem, der i forvejen er på markedet. :-D

    SvarSlet
  4. Ja, sund mad er bare dyrt. Det er nærmest en straf at leve sundt. Gode råd har jeg ingen af. Men jeg handler meget i Netto, hvor det er billigt, og prøver også at handle en gang om ugen og så kun småtterier ind imellem. God aften.

    SvarSlet
  5. Det er hunde dyrt at leve sundt. For 19 år siden da min mand fik sukkersyge måtte vi omlægge kosten og som familie er det meget dyrt. Bare alene at skulle spise kød under 9 % og hele tiden havde adgang til frisk frugt og grønt..... jeg ved ikke om der er nogle gode råd andet end det er en prioritering....Men politikerne måtte da gerne sænke momsen på de sunde ting

    SvarSlet
  6. Tusind tak for jeres tilbagemeldinger, vi må vist bare vente på at momsen på de sunde ting falder...

    SvarSlet
  7. Jeg har den fordel at bo tæt på den tyske grænse, såjeg handler stort ind 1 gang om ugen.. Og det er noget billegere der, da der ikke er så høj moms på dagligvarer i Tyskland.
    Jeg suppelere så herhjemme med mælk, kød osv.
    Men kan god se det bliver for langt for dig at køre derned.

    SvarSlet

Husk at brug "tilmelde dig via e-mail", hvis du vil have automatisk besked, når der er svar på et spørgsmål. Jeg besvare spørgsmål direkte i denne tråd.

Kreative Hilsener fra
Dorthe ♥ ♥ ♥