mandag den 3. marts 2008

Svært at modstå...

-
Som jeg så tit er, har jeg lige være forbi Mariannes butik og nu har jeg altså svært ved at modstå fristelse til at prøve Impaz eget garn BOBO:
  • 70% Bambusfiber
  • 30% Uld
  • Strikkefasthed: 10 cm. = 16 m.
  • Løbelængde: 50 gr. = 125 meter
  • Strikkepind: 5.0 mm.
Sjovt nok har jeg lige svaret på et indlæg om strømpegarn med bambus, hvor mine erfaring ikke er særlig positiv. Men jeg følte på garnet da Birgitte og jeg var oppe og besøge Marianne i sidste uge, og det virker utrolig lækkert.
Har kikket Drops opskrifter og fandt denne cardigan, som jeg rigtig godt kunne tænke mig at strikke:

Alaska 100% Uld

Strikkefasthed: 10 cm. = 16 m.

Løbelængde: 50 gr. = 75 m

Strikkepind: 5.0 mm.

Garnforbrug: 650-850 gr.



  • Fik jeg fortalt prisen på BOBO? 10 ngl. 75,- kr.!!!
For et øjeblik siden fik jeg en mail fra Betina/Amagerstrik og min strikketaske er sendt i dag, så nu glæææder jeg mig til, at den forhåbentlig kommer med posten i morgen...
Det var lige sådan en nyhed jeg trængte til, dagen i dag har nemlig været rigtig "træls"!!!
Efter flere forsøg har jeg endelig fået forskudt trådene rigtig, så der bliver en "jævn melering" på mine strømper(se tidligere indlæg).
Sjalet har jeg foreløbig kylet hen i hjørnet, for jeg kan stadig ikke bestemme mig for farvekombinationerne, lyder det bekende? Det er mit evige problem når jeg starter på noget nyt med striber!!!
Nu vil jeg slapper af (som om jeg ikke har gjort det hele dagen) med strømpestrikning foran fjernsynet.

Forsat god aften derude i blogland
-

2 kommentarer:

  1. rigtig, rigtig lækker, klassisk strikjakke du der har fundet. og ja, jeg kender den godt med farverne til sjaler, puha, det kan være en svær födsel.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  2. Den ser godt nok lækker ud....... du frister gør du :-)

    SvarSlet

Husk at brug "tilmelde dig via e-mail", hvis du vil have automatisk besked, når der er svar på et spørgsmål. Jeg besvare spørgsmål direkte i denne tråd.

Kreative Hilsener fra
Dorthe ♥ ♥ ♥