torsdag den 28. juli 2011

Smash Book

Hos Scrapsisters er der en del snak og det nye hit "Smash Book", og da jeg er vil med notesbøger, album ovs. er det da oplagt at jeg også skal have en.
På mange måder minder det vel om min "gamle" notesbog, hvor jeg har samlet inspiration til kort, scrap og andet, skrevet forskellige tips, råd og hvad jeg ellers har synes passede ind.
Forskellen er nok at der er lidt mere "Art Journal" over en Smash Book.
Oprindeligt køber man vist en færdig Smash Book, de er endnu ikke kommet til DK, så jeg er gået i gang med min egen udgave.


Som base har jeg brugt lækkert mønsterpapir, karton, linjeret og ternet papir. For at forstærke for -og bagsiden, har jeg brugt transparente ark yderst. 
På flere af siderne har jeg indsat "lommer", så der kan gemmen billeder, inspiration m.m.
Det hele er samlet med Bind it Alle, jeg er bare SÅ glad for den maskine!
Nu skal jeg så bare have Dekoreret nogle af de ensfarvet kartonsider, regner med at stemple, skrive, bruge bånd, blomster, fotos og ting der betyder noget særligt, f.eks. et kort jeg har fået ovs.
Også skal jeg lige have fundet ud af, at sværte kanterne på "lommerne" så de blender mere ind. 
En lille fejl jeg har lavet, er at for -og bagside ikke er blevet lidt bredere end siderne, så der kunne komme faneblade, men det er alligevel nem at bladre fra afsnit til afsnit, så det går nok...

Er du også hoppet på "Smash bølgen" og hvordan har du grebet det an?

God det er nogle store wire, så der er plads til at bogen bliver tykkere.

Læs om "SMASH" her

Tak fordi du kikkede forbi og hav en forsat god dag ◕‿◕

8 kommentarer:

  1. Det bliver en super flot bog. Hvad er det for noget mønsterpapir du har brugt?

    SvarSlet
  2. Wauw det er en meget fornem Smash bog, jeg ville næsten ikke turde "grise" i den - meget flot resultat - og sådan en maskine drømmer jeg også lidt om !
    Ha' en fortsat dejlig dag...
    Knus Hjørdis :0)

    SvarSlet
  3. Wow wow wow Dorthe hvor ser det bare godt ud. Tusind tak for dit søde tilbud med zutteren, jeg er endnu i overvejelses fasen, da jeg har en ide`om at pen og limpen skal være inden i D-ringene. Men måske vender jeg frygtelig til bage ;o) når jeg er helt afklaret, håber det er OK. Jeg har også lavet et par begynderfejl,ifht. for og bagside størrelse og glemt at tage forbehold for at D-ringene også tager plads osv. Men alt i alt er jeg godt tilfreds. Vi ses.
    Kh 10na

    SvarSlet
  4. Tusind tak skal I have ◕‿◕

    Lise: Mønsterpapiret er fra Prima, Botanical Collection, købt hos Gitte/Hobbyboden:
    http://gittes.dk/shop/prima-217c1.html

    Hjørdis: Det er jo "griseriet" der gør den unik - ikk -‿◕

    SvarSlet
  5. Hvor ser det smukt og spændende ud... nej, den er jeg ikke hoppet på :-)
    Ha en dejlig weekend!!!

    SvarSlet
  6. Wow, amazing weblog format! How lengthy have you ever been blogging for?
    you made blogging glance easy. The overall look of your web site is excellent,
    as neatly as the content!

    Here is my blog :: www.youtube.com

    SvarSlet
  7. I am rеgular гeаder, how aгe уou everybody?
    This pοst posted at thіs web sitе is genuinеly
    pleasant.

    my web sitе :: näsplastik

    SvarSlet
  8. Right away I am going away to do my breakfast,
    when having my breakfast coming over again
    to read further news.

    Also visit my website; jackpot 6000

    SvarSlet

Husk at brug "tilmelde dig via e-mail", hvis du vil have automatisk besked, når der er svar på et spørgsmål. Jeg besvare spørgsmål direkte i denne tråd.

Kreative Hilsener fra
Dorthe ♥ ♥ ♥