Viser opslag med etiketten Hjemmebag. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten Hjemmebag. Vis alle opslag

torsdag den 30. maj 2013

Frisk bagt brød ◕‿◕


Efter at have smagt Bagekursets "Nem Brød", har jeg været helt solgt, og der er så godt som hver dag frisk bagt brød, det er bare så lækkert og super nemt ◕‿◕


Bagekurset høre  hjemme i Ribe hvor alle kurser foregår, men de er også at finde på Facebook, hvor de giver rigtig magen gode tips og opskrifter.

Hvad synes i om bloggens nye design? Er der noget som falder helt igennem?

Inspirationen har jeg fundet hos Birgittes "Havets Sus" og Susi "Sommerhus Liv... Hele året rundt", her blogger de 2 dejlige pigerne om bolig, møbler, livsstil og ikke mindst Green Gate ◕‿◕

Tak for besøget og hav en rigtig dejlige dag ◕‿◕

onsdag den 10. september 2008

Så kommer der billeder

*
Sidder lige og sveder efter at have ryddet op,  støvsuget og vasket gulve, MEN gæt hvad dukkede op? Yes mit kabel til kameraet - jubiii

Først vil jeg vis hvad der blev lavet i køkkenet i går, nemlig fiberboller og farsbrød med hvidløg, feta og champignon - mums :-)

 

Også til mit hæklet bølgetæppe, hvor jeg må indrømme at i sidste øjeblik mistede modet til at lave et rigtig "pang" tæppe, så det blive disse 4 farver:



Tæppet skal været mit efterårs projekt, så det behøves ikke at bliver færdig hurtigst muligt, der skal være plads til andre som projekter ind i mellem :-) Nogle af disse er hemmelige, og kan derfor ikke afsløres endnu...
Forsat god dag :-)

mandag den 9. juni 2008

En dag i køkkenet

***
I dag har været den store køkkendag, der er blevet bage boller, stegt frikadelle og lavet kartoffelsalat.



Jeg har lavet dobbeltportion at det hele, så nu er der boller og frikadeller til fryseren, og kartoffelsalat til i dag og i morgen.
I morgen skal jeg passe Oscar igen, og frikadeller med kartoffelsalt er en dejlig nem frokost.
Gad vide hvornår den strejke ophøre, det må da være et stort problem for mange familier?

Prøv lige at se disse "hætter", er det ikke bare ren nostalgi fra mormors køkken?



På strikkefronten har jeg fået startet på pigeblusen med snoninger:



Jeg skal også snart i gang med Oscars fødseldagsgave, som skal være Ruzicka´s Børnebluse med dødningehoveder fra Sommerfuglen.

***

fredag den 18. april 2008

Halsduk: Mønster 2

-
Så fik jeg endelig strikket mønster 2. Det har ligesom det 1. drillet gevaldigt, nu bliver det ikke bedre, men jeg er også ganske tilfreds



I eftermiddag havde jeg besøg af mine forældre, og selv om de ikke bor langt herfra, er det sjældent de kommer her, derfor var det ekstra hyggeligt at de kom til eftermiddagskaffe og hjemmebagte boller. Vi kunne endda være lidt ud på altanen og nyde det gode vejr



Forsat god St. Bededags ferie

-

mandag den 14. april 2008

Strømper og boller

-
Det er ikke fordi der er de store nyheder, men jeg vil lige vise de seneste strømper fra, og de er strikket af Regina Bomuld Strømpegarn købt hos ImpaZ til kr. 19,95 for 100 gr. - Det er da billigt!



Der blev bagt boller igen i weekenden, og jeg tror faktisk at det er mit bedste forsøg, de blev i hvertilfælde godkendt af Helle lørdag aften :-)


-

torsdag den 10. april 2008

Jeg har bagt - igen!

-
Det er da helt vild - også smager de godt ;-)

Boller med Fiberbag, rugmel og havregryn

Så er der styr på det!
-

onsdag den 26. marts 2008

Jeg bager!

-
Ja I læste rigtig!!!
Inspireret af Ingers hjemmebage, har jeg selv været i gang i køkkenet. Først måtte jeg dog lige ud at handle lidt ind, da det ikke lige er hver dag jeg bager...


Dagen indkøb

"Ingers" æbletærte klar til at komme i ovnen


Færdig og klar til prøvesmagning

Bolledej - spændende om det bliver kanonkugler...




Nye bageplader - aldrig brugt!
Nej det passer ikke, engang havde jeg besøg af Anja der selv medbragte bolledejen...

Om lidt kommer Birgitte på besøg til strik og hygge, også må det være op til hende at bedømme mine bage-evner.
-