søndag den 17. maj 2009

Endelig strikker jeg andet en strømper

- og det er godt nok laaang tid siden, jo lige med undtagelse af "guld" halstørklæde, men det var ret simpelt strik. Jeg er i gang med en drengtrøje, der skal bruges til Victors 10 års fødselsdag. Mønstret er sådan lige selvkombinere, men med udgangspunkt i Marknos grundopskrift til raglanbluser. Garnet er også fra Marknos og er Dora 50% bomuld + 50% akryl. Nu er jeg bare spændt på hvad den unge herre siger til trøjen, men han skal absolut ikke være forpligtet til at bruge den, falder den ikke i hans smag, får han penge til selv at købe noget. Det er svært når de først er kommet op i den alder, de unge mennesker er meget beviste om hvilke tøj de vil gå i, men det synes jeg også er helt ok.
Efter blusen skal jeg i gang med en barselsgave til en pige, og det skal være "Fiona´s Top" fra Rasmilla, og den glæder jeg mig rigtig meget til at komme i gang med, den er bare så yndig :-)
Måske jeg kommer til at tyvstarte på den i dag, blusen skal nemlig først være færdig til på lørdag, så der er god tid.

Hav en rigtig hyggelig søndag :-)

5 kommentarer:

  1. Jeg synes det er en sej drengetrøje i den grønne farve, og striber ser altid godt ud til drenge :-)

    SvarSlet
  2. Det bliver en rigtig sej drengetrøje, håber at han kan lide den. Det er jo det med børn når de når en vis alder, ja så har de jo deres egen mening og den skal man også respektere.

    SvarSlet
  3. Sjovt, jeg kan slet ikke tage mig sammen til at strikke strømper for tiden ;-) Men okay, det bliver generelt ikke til så meget strik pt.
    Trøjen bliver fin, og synes det er fedt du respekterer hvis han ikke kan lide den - men sådan er det jo selvfølgelig også med andre gaver, at de tit bliver byttet ;-)

    SvarSlet
  4. Det er en fin drenge trøje.Modigt af dig at strikke til å stor en dreng - jeg prrøver at lokke mine 2 største til lidt strik,men det er desværrer altid at nej tak mor. Måske jeg bare skal gøre det-så må det briste eller bære.

    SvarSlet
  5. Den grønne farver en Victors yndlingfarve, bærestykket bliver uden striber, men det bliver så syet et motiv, enten dødningehovede eller hvad jeg lige finder på, men som skrevet, fuld bytteret!

    SvarSlet

Husk at brug "tilmelde dig via e-mail", hvis du vil have automatisk besked, når der er svar på et spørgsmål. Jeg besvare spørgsmål direkte i denne tråd.

Kreative Hilsener fra
Dorthe ♥ ♥ ♥