torsdag den 28. maj 2009

Turbostrik

Det er vist hvad man kan kalde dette lille projekt, som jeg har strikket i mens jeg venter på garn til mit forskellig "Rasmilla" strik, men på pind 5 er det heller ingen sag. Trøjen er et strikkekit fra Markno

Til min nevø Gabriel

Jeg har også et strikkekit i pigefarver, men der skal jeg lige eksperimenter med at strikke modellen "oppefra og ned", og med højere nakke en forstykket. Heldigvis har jeg god support fra "Webstrik".


Til min niece Alaya

Lige nu er jeg bare total tændt på at strikke, og idéerne står nærmest i kø, så jeg har lavet mig en ny "To Do" liste, i nogenlund nævnte rækkefølge, alt efter humøret...
  1. Stribet trøje til Alaya
  2. Teitur til Gabriel
  3. Elvira str. S/M, fødselsdagsgave til Helles ælste datter (13/6)
  4. Elvira str. 10 år, fødselsdagsgave til Helles yngstedatter (først til efteråret)
  5. Elvira eller Geilsk Topstykke til mig selv
  6. Geilsk Lille Topstykke til Alaya
Ja ja, der er nok at gå i gang med, men når lysten er der, så er det jo ingen sag :-) Jeg har købt alle Sannes modeller, enten enkelte opskrifter hos Rasmilla eller som kit hos Marianne Svit, og har planer om at samle opskrifterne få den spiralbundet som en bog.

I morgen skal jeg på venindebesøg i Herning, og det kan jeg lige kombinere med et smut forbi Impaz, så jeg kan få garn til Elvira str. S/M, der vil jeg bruge Filcolanas Lammeuld.

For at alt ikke skal gå op i strik og garn, ja så har Helle og jeg en lille tur til Hampen på lørdag, det bliver bare så hyggeligt at komme op til Hobbygården og se hvad Jette har af nyheder.

Jeg får vist en herlig Pinse!

9 kommentarer:

  1. Hold da op, sikke nogle projekter.Dejligt når energien lige kommer over een. :-)
    Fin bluse, og fine farver til pigeblusen. Glæder mig til at se den færdig.
    Jeg er aldrig selv så god til at sætte farver sammen, men der dybt imponeret, når jeg ser I andre gøre det.

    SvarSlet
  2. Tak skal du have Nette :-)
    Jeg kan heller ikke selv finde ud af at sætte forskellige farver sammen, derfor synes jeg det var så smart med kittet, ellers havde jeg aldrig fundet ud af den farve sammensætning, men synes at den er rigtig god.

    SvarSlet
  3. smuuukt strik, og spændende ToDo liste du har lavet dig, glæder mig til at fölge fremgangen.
    kh.fra Island
    Frida

    SvarSlet
  4. Hvor er trøjen til nevøen da bare flot. Superflotte farver der er sat sammen.
    Skøn skøn to-do liste :-)

    SvarSlet
  5. Hold da op hvor er du aktiv, og det er en masse skønne projekter:)

    SvarSlet
  6. Den er simpelthen så fin den lille drengetrøje. Det er nogle rigtig flotte farver. Pyha - sikken en to-do liste du har lavet:-)

    SvarSlet
  7. Skøm drenge bluse i lækre farver ;)
    Den til pigen ser også spændene ud.
    Kan du have en god pinse.
    Yt.

    SvarSlet
  8. flot bluse.
    Wow som du får strikket.
    God pinse

    SvarSlet
  9. Hvor er det en skøn trøje til Gabriel - jeg er helt vild med farve kombinationen. Jeg har selv lige købt skønt garn hos markno og er igang med en bolero til datteren...

    SvarSlet

Husk at brug "tilmelde dig via e-mail", hvis du vil have automatisk besked, når der er svar på et spørgsmål. Jeg besvare spørgsmål direkte i denne tråd.

Kreative Hilsener fra
Dorthe ♥ ♥ ♥